4 kroky k dokonalému beauty sleep

Spánek není pouze časem odpočinku. Rčení "vyspat se do krásy" s našimi tipy proměníte v samozřejmost.

Foto: Shutterstock

Spánek je čas, kterému bychom měli věnovat více pozornosti, než si myslíme. Ovlivňuje mnoho věcí, ať už naši psychickou pohodu, množství energie v těle, ale také naši postavu. Vše však začíná ještě předtím, než ulehneme do postele. 

1. Blahodárná koupel

Do svého "předspánkového" režimu zahrňte péči o své tělo a pokožku. Můžete začít příjemnou dlouhou koupelí, doprovázenou vůněmi olejů či bath bomby. Pokud jste romantická duše, nezapomeňte na svíčky, které vám navodí příjemnou atmosféru. Vše můžete doplnit hudbou a poté jen relaxovat a vypustit z hlavy všechny starosti dne, na které bude čas opět zítra.

Po dlouhé koupeli či rychlé sprše, ať už preferujete cokoli, si dopřejte regeneraci v podobě kvalitních peelingů, sér a krémů, které váš spánek posunou na další level. Během noci tak bude vaše pleť a pokožka vyživována a regenerována. Použít můžete například krémy, které obsahují levanduli. Ta je známá pro své harmonizující a uklidňující účinky. Skvělou volbou je například tělový krém Sleepy od značky Lush, který obsahuje nejen zmiňovanou levanduli, ale také ovesné vločky, mandlový olej a kakaové máslo na vyživení pokožky. 

2. Klid pro mysl

Proč je večerní odpočinek důležitý? Jednou z častých příčin nedostatku spánku je stres, a tak je psychická pohoda důležitou součástí večerního rituálu, ať vám k tomu napomůže cokoliv. Pusťte si vaši oblíbenou hudbu, film či si přečtěte knihu, na kterou se již delší dobu chystáte. I váš oblíbený časopis vám pomůže zapomenout na všechny starosti a užít si chvilku klidu. Zkrátka zkuste "vypnout" a nechat odpočinout svou mysl, aby se poté mohlo zrelaxovat i vaše tělo. Příjemnou atmosféru navodí vonné svíčky či příjemné decentní osvětlení.

Hodinu před plánovaným spánkem také nezapomeňte vypnout televizi, počítač a další elektroniku, která by vás mohla rozrušovat či rozptylovat. Zároveň vyzařuje modré světlo, které byste před spánkem měli snížit na minimum.

Foto: archiv Prevail

3. Hubnutí ve spánku

Jestliže se například snažíte shodit pár kil či si udržet vaši váhu, důležité je, hlídat si pravidelný a kvalitní spánek. Při jeho nedostatku se vám zvyšuje chuť k jídlu, protože neodpočaté tělo si žádá přísun energie. Během spánku také dochází k optimalizaci hladin hormonů.

Na trhu je již řada přípravků, které dokáží ozdravné procesy, ke kterým během spánku dochází, ještě prohloubit. Patřík nim například novinka HiBurn8 s výtažky z citronové trávy, aloe vera a ženšenu. HiBurn8 je složeno na bázi bioaktivního kolagenu – spaluje uložený tuk, zlepšuje kvalitu svalové a pojivové tkáně, pomáhá zvládat stres a napomáhá při obnově a regeneraci organismu.

4. Dobijte baterky

Ideálně bychom měli jít do postele kolem desáté maximálně jedenácté hodiny večer, ne vždy se to ale bohužel povede. Jestliže jste se dostali do situace, že jste si nemohli dovolit naspat celých 8 hodin, čeká vás náročný den a vy už po probuzení pociťujete únavu, zkuste takzvaný power nap neboli třicetiminutový spánek během dne, nejlépe brzy odpoledne. Takhle krátký spánek postačí k tomu, abyste nabrali sílu na zbytek dne a cítili se fit.

Pozor ale na jeho délku. I když máte čas na více jak 30 minut, nenechte se unést. Mohli byste se vzbudit ještě více unavení a také mít problémy s usnutím večer. Není to však řešení pro každý den, proto na něj nespoléhejte.

Čtěte dál