2 minuty intenzivního pohybu stačí

Krátké cvičení s plným nasazením rovná se 30 minutám spinningu!

Foto: Shutterstock

Pokud nejste fitness nadšenkyně, donutit se pravidelně posilovat může být… náročné, eufemisticky řečeno! Ale nemusíte zoufat, máme pro vás dobrou zprávu. Nedávný výzkum dokázal, že pouze dvouminutové vysoce intenzivní cvičení má stejné výsledky, jako půl hodina spinningu.

Experiment vedený vědci z australské Victoria University potvrdil, že intenzita nasazení při sportu je více než důležitá. Účastníci byli požádáni, aby se dostavili na tři lekce, přičemž každá z nich trvala různou dobu a byla od nich vyžadována odlišná intenzita výkonu. Mezi lekcemi byly nejméně sedmidenní rozestupy a čas na regeneraci.

Během první lekce měli účastníci strávit třicet minut v kuse na rotopedu a vyvinout pouze 50% úsilí. Lekce druhá obsahovala pět úseků po čtyřech minutách, opět na rotopedu. Mezi úseky byla vždy minutová přestávka a nasazení mělo být 75%. Poslední lekce se skládala ze čtyř půlminutových částí a výkon měl být 100%. Mezi jednotlivými jízdami byly tentokrát čtyř a půl minutové přestávky.

Po každé lekci výzkumníci spočítali, kolik energie každý z účastníků vyvinul a kolik kalorií spálil. Tato data byla zjištěna ze svalové biopsie, která byla provedena vždy před lekcí, ihned po ní a následně ještě po třech hodinách po skončení lekce. Po porovnání výsledků bylo zjištěno, že množství vydané energie při krátkém intenzivním cvičení a dlouhé jízdě je téměř totožné.

„Výsledky dokazují, že můžete bez obav zvolit intenzitu pohybu a dobu, po kterou cvičíte, podle svých preferencí. Znatelných výsledků docílíte jak rychlým a vysoce intenzivním pohybem, tak delší lekcí v pozvolnějším tempu,“ uzavírají autoři experimentu.

Čtěte dál