11 praktických tipů ke cvičení jógy venku

Léto. Období, během kterého chceme trávit co nejvíce času venku, se již nezadržitelně blíží. Napadlo vás přesunout vaši cvičící podložku do blízkého parku? Zaručujeme vám, že pokud to vyzkoušíte, budete mít ze cvičení a jógové praxe úplně jiný zážitek. Na co se při cvičení venku zaměřit a co nezapomenout? Přečtěte si pár praktických tipů.

Foto: archiv Karma Passion

Cvičení jógy mimo domov nebo jógové studio je zajímavou změnou zaběhnutého stereotypu. Kromě krásných výhledů nabízí také příležitost na trénink pozornosti. Vnější svět je totiž plný zvuků, od harmonického zpěvu ptáků po ruch velkoměsta. Ze začátku to při cvičení může být trochu rušivé, postupně se však vaše tělo i smysly na nové prostředí adaptují a mysl se naučí odstraňovat vše nepodstatné. Skuteční jógoví profesionálové dokážou být ve stavu hluboké meditace bez ohledu na prostředí, ve kterém se nacházejí. Zkuste tuto výzvu, která vás během cvičení i vaší duchovní cesty posune o kousek dál a navíc se při ní nadýcháte čerstvého vzduchu.

 

Praktické rady při venkovním cvičení:

1. Jógamatka a praktická taška

Pokud plánujete začít cvičit venku, doporučujeme si zajistit jógovou podložku pouze pro tento účel, jelikož se zespodu obvykle mírně ušpiní. Skvělým doporučením pro profesionály i začátečníky je krásná ekologická jógamatka Love you Peonies v šířce 3,5 mm s praktickou taškou od Karma Passion. Zatímco spodní část podložky je vyrobena z přírodního kaučuku, horní část tvoří savý jógový ručník vyrobený z recyklovaných plastových lahví. Jógamatka vás podrží v každé ásaně a bude skvělým parťákem na každodenní cvičení. Krásný jarní vzor květů pivoňky můžete sladit i s originální jógovou taškou a kabelkou v jednom. Její sametově hladký povrch je vyroben z recyklovaných plastových lahví. Kromě podložky se do ní vejdou také všechny další nezbytnosti, které během dne můžete potřebovat.

Co takhle zkusit neobvyklý materiál? Skvělou volbou je korek. Korkové ekologické jógamatky od Karma Passion kombinují originální design, ekologický přístup k životu, ale i absolutní spolehlivost. Můžete se na ně spolehnout i v náročnějších ásanách. Při výrobě korkových jógamatek je používán přírodní kaučuk a korek, který dodává podložkám nezaměnitelnou uklidňující barvu a vůni přírody.

Foto: archiv Karma Passion

2. Jógové pomůcky a doplňky

Česká firma Karma Passion nabízí také doplňky pro jógové nadšence. „Korkové podložky, ale i bloky a kola jsou stále větším hitem nejen mezi milovníky přírodních materiálů, ale také krásného designu a ekologického přístupu k životu. Nové designy jsme si absolutně zamilovali a těšíme se, až je ukážeme našim klientům,” říká zakladatelka společnosti Karma Passion o nových jógových setech, které testují profesionální instruktoři jógy v Čechách i na Bali. Korkové bloky mají během jógové praxe velmi široké spektrum využití. Pomáhají k preciznímu provedení pozic tak, aby pro vás jejich praxe byla příjemným meditačním zážitkem, ze kterého nebudete chtít odejít. Stimulují vás k potřebnému pokroku, flexibilitě a budování vnitřní síly, kterou potom promítáme i do našeho běžného dne. „Přírodní materiály a vůně přírody nás během jógy a meditace vrací do našeho přirozeného prostředí. Umožňují nám se hlouběji dostat do svého nitra a vnímat všechny své prožitky naplno,” doplňuje majitelka společnosti Karma Passion.

Foto: archiv Karma Passion

3. Počasí

Dříve než se vydáte cvičit ven, zjistěte si předpověď počasí a vezměte si vše potřebné, aby vás nic nepřekvapilo.

4. Nezapomeňte na opalovací krém

Natřete se jím už doma, nejlépe 30 minut před cvičením. Nezapomeňte si po jeho aplikaci dobře umýt ruce, aby vám neklouzaly po jógamatce.

5. Repelent

Hmyz dokáže být neodbytný, proto doporučujeme ochranu v podobě repelentu nebo případných léků proti poštípání.

6. Láhev s vodou

Obzvláště v letních vedrech je třeba konzistentní hydratace!

7. Ručník pro všechny případy

Na zakrytí v Šavásáně nebo otření po dokončení lekce.

8. Nezapomeňte na kvalitní sportovní oděv

Nejlepší je ten, který vám zakryje záda. Doporučujeme také dlouhé kalhoty, které ochrání před sluncem, větrem, chladem i hmyzem. Když cvičíte během dne, kdy je silné slunce, chraňte si oči slunečními brýlemi. Připevněte si na ně gumičku, aby vám během praxe nepadaly.

9. Terén 

Ideální je cvičit na pevné, rovné a suché zemi. Dávejte pozor, aby na ní nebyly ostré kameny, dřeva nebo pichlavé rostliny či sklo.

10. Připravte se na pohledy ostatních kolemjdoucích

Pokud vám pozornost ostatních není příjemná, oblečte se nenápadně a najděte si ke cvičení místo, kde budete mít dostatek soukromí. Snažte se však ostatními nerozrušit a zaměřte se hlavně na sebe. I to je součástí praxe a celé výzvy venkovního cvičení.

11. Sluchátka

Pokud vám zvuky přírody nebo života okolo příliš nelichotí, doporučujeme pro začátek sluchátka s oblíbenou hudbu.

Nalákali jsme vás k venkovnímu cvičení? Doufáme, že ano! Tak vyrazte do nejbližšího parku a ozvláštněte si cvičení za doprovodu příjemného vánku a slunečních paprsků. Více inspirace pro vaši každodenní jógu najdete na Karma Passion. 

Čtěte dál