New online era is coming. Představujeme nový web HARPER'S BAZAAR

Líčení, které není hned vidět. Jak bude vypadat budoucnost krásy?

Zapomeňte na tetování, které kolem sebe šíří vůni nebo skincare reagující na naše vnitřní rozpoložení a hladinu stresu. Kosmetický průmysl začíná pomalu, ale jistě stírat hranice mezi digitálním a fyzickým světem. Svou první vlaštovku vypustila britská značka The Unseen, která letos uvedla oční stíny Spectra reagující na světlo z fotoaparátů. K čemu nám takový make-up produkt bude?
Kristýna Schafferová
——
30. dubna 2022

The Unseen

Značku The Unseen založila v roce 2014 alchymistická duše Lauren Bowker, která pod jednou střechou propojila vědce, kreativce a designéry s jasným poselstvím – přijít s něčím neokoukaným, co by pružně reagovalo na měnící se svět. A tak vznikla průlomová technologie barvy na vlasy Fire, která mění barvu podle teploty a kolísání světla. Tím to všechno ale jen začalo… Na virální úspěch dnes navazuje novinka, oční stíny Spectra, které mění pravidla hry.

Krémová textura očních stínů v černém či šedém tónu si pohrává s realitou. Reaguje totiž na blesk fotoaparátu, jenž pigment promění na vysoce reflexní stříbrnou. Průlomová myšlenka napadla Lauren během koncertu, který většina lidí sledovala skrze své mobilní telefony. „Uvědomila jsem si, že existuje celá generace žijící a konzumující svět prostřednictvím obrazovek. To je jejich realita,“ uvedla inovátorka k uvedení produktu na trh.

Stíny vznikly během lockdownu, který uspíšil přechod našich životů do on-line sféry. Dokážou se přizpůsobit a poskytnout tak zákazníkům zážitek ve fyzickém prostředí a zároveň odlišný v tom digitálním. V „normálu“ budou vaše oční linky sytě černé, jakmile na ně ale zamíříte čočkou fotoaparátu či kamery, promění se ve třpytivě stříbrnou a vykouzlí dokonalý party look.

Od klasických fosforových barev na tělo se liší tím, že nevytváří nepřirozený světelný efekt, naopak jsou stíny Spectra svým způsobem decentní a sofistikované. Jejich receptura je navíc veganská a cruelty free.

Pravdou je, že „neviditelné“ oční stíny, které odhalí svůj potenciál až v jiné realitě, jsou pravděpodobně jen začátek. Už dnes se řada značek snaží chytit tématu metaverse, aby nezůstala pozadu. Například v módním průmyslu je fiktivní vesmír velkou kapitolou, do které tečou statisíce dolarů. Čeká něco podobného i kosmetický svět? Investujeme za pár let nemalé částky do virtuálního make-upu?

Objednejte si předplatné Harper‘s Bazaar

Časopis Harper‘s Bazaar
Předplatné

Podobné články

Sleduj nás
na instagramu